
L’Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia llança amb èxit el Pla de Voluntariat al CEPAD per fomentar el benestar animal
Les persones interessades poden inscriure’s al programa a través del formulari disponible a la pàgina web del CEPAD
Sant Josep de sa Talaia, 21 de març de 2025
L’Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia, a través de la regidoria de Medi Ambient, Sostenibilitat i Litoral, ha presentat aquest divendres el Pla de Voluntariat del Centre de Protecció d’Animals Domèstics (CEPAD) a les instal·lacions del centre. Aquesta iniciativa té com a objectiu implicar la ciutadania en el benestar dels animals acollits al centre i promoure la sensibilització sobre la tinença responsable.
Durant l’acte de presentació, la regidora de Medi Ambient, Sostenibilitat i Litoral, Felicia Bocu, va destacar la importància d’aquest projecte. “Amb aquest pla de voluntariat, volem oferir a la ciutadania l’oportunitat de contribuir activament a millorar la qualitat de vida dels animals del CEPAD. Estic molt contenta perquè en la primera hora hem tingut més de 200 inscripcions”, va remarcar Bocu.
Voluntariat
Actualment, el centre compta amb una desena de voluntaris, però la resposta ciutadana en aquestes primeres hores demostra l’interès creixent per formar-ne part d’aquesta iniciativa. Els participants podran col·laborar en diferents tasques dins el centre, com passejar i socialitzar gossos, interactuar amb els gats i participar en campanyes de conscienciació i foment de l’adopció. En aquest sentit, la tècnica de Benestar Animal de l’Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia, Barbara Pohlkotte, va subratllar que “el centre no és solament un refugi, també és un punt de partida perquè els animals trobin una nova família”.
A més, Pohlkotte va explicar que qualsevol persona major d’edat pot inscriure’s com a voluntària, o en el cas de ser menor, comptant amb l’autorització dels pares. “L’únic requisit és ser major d’edat o tenir el permís familiar. I si es vol treballar amb gossos potencialment perillosos, caldrà comptar amb la llicència corresponent”, va afegir la tècnica.
D’altra banda, el president de la Fundació Natura Parc, Toni Más, va posar en valor la tasca que es fa des del centre. “És molt important la labor dels voluntaris. En un any s’han rescatat 384 animals al municipi”, va afirmar. Així mateix, va destacar l’esforç del consistori per millorar la identificació dels animals. “Vull ressaltar que, des que vam començar, hem multiplicat per deu els animals identificats. Això és fonamental perquè ja se sap qui són els responsables”, va remarcar.
Cal recordar que el Pla de Voluntariat s’emmarca dins l’estratègia municipal per millorar la gestió dels animals abandonats o vagabunds al municipi i s’adapta a les exigències de la Llei estatal 7/2023 de Benestar Animal i la Llei balear 1/1992 de protecció dels animals que viuen en l’entorn humà.
1.053 animals des de 2022
Des del 2022, el centre ha gestionat un total de 1.053 animals entre gossos, gats i altres espècies. La majoria d’aquests han pogut ser retornats als seus propietaris, tot i que també s’han registrat prop de 210 adopcions entre Eivissa i Mallorca des del 2021 i s’han implantat al voltant de 200 microxips. En termes anuals, el CEPAD gestiona una mitjana de 400 animals, una xifra que reflecteix la magnitud de la tasca que es du a terme al centre.
Les persones interessades a sumar-se a aquest projecte poden inscriure’s a través del formulari disponible a la pàgina web del CEPAD (https://cepad.es/santjosep/). L’Ajuntament de Sant Josep anima tota la ciutadania amant dels animals a formar part d’aquesta iniciativa i contribuir a millorar la qualitat de vida dels animals acollits al centre.